علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

آموزش علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

آموزش علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

+فواید وبلاگ‌نویسی

در این مقاله از کامپیوتر بلاگ می خواهیم به مزایای وبلاگ نویسی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


۱- یک برند شخصی تبدیل می شوید: اگر به طور مداوم فعال باشید و تولید محتوا کنید تبدیل به یک برند شخصی محبوب خواهید شد.

 

۲- شبکه شدن با افراد ارزشمند: با وبلاگ نویسی می توانید با افراد شایسته و فرهیخته زیادی آشنا شوید و نقطه نظرات خود را به اشتراک بگذارید. چیزهای جدیدی بیاموزید از آنها و چیزهایی نیز به دیگران بیاموزید.

 

۳- تکامل شخصی: وبلاگ‌نویسی شما را رشد می دهد و به یک بلوغ فکری می رساند. هرکسی صرفا با هر پیشینه ای علاقه مند به وبلاگ نویسی نیست و نمی شود. این تنها انسان های عاشق فرهنگ و البته نویسندگی را به خود جذب می کند.

 

۴- خودشناسی: با وبلاگ‌نویسی به تدریج شما با اهداف و امیال مخفی و واقعی خود آشنا می‌شوید.

در حین نوشتن پست‌ها، شما به تدریج سیری در «هرم‌های نیازهای فردی» می‌کنید، به خودشکوفایی می‌رسید و به آنجا می‌رسید که ایجاد دنیایی بهتر برای همه، هدف غائی‌تان می‌شود.

 

۵- شهرت و افتخار: اما یک چیز خوب و شاید هم مزاحم در وبلاگ‌نویسی رسیدن به شهرت و افتخار است، شماری از ما این مطلب را دوست داریم، بعضی از ما هم نه.

 

۶- پول: البته برای رسیدن به پول شما باید مهارت‌ها و توانایی‌های زیادی کسب کنید و بدانید که چطور باید بازاریابی کنید و با توجه به جو ایران، چطور امور مالی را بومی کنید. در ایران تعداد وبلاگ‌نویس‌هایی که از این محل، صاحب درآمد جانبی می‌شوند، بسیار انگشت‌شمار است.

 

۷- اعتماد به نفس: آدمی خجول و درونگرا هستید؟! وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تدریج باعث اعتماد به نفس شما شود. وقتی پست‌های شما و اندیشه ارزشمند پنهان شما، به تدریج از سوی انبوهی از خواننده‌ها کشف شود، شما به ناگاه متوجه می‌شوید که یک آدم حاشیه‌ای بی‌ارزش نیستید، بلکه برعکس می‌توانید افکار عمومی را هم جهت بدهید.

 

۸- توانایی کنترل احساسات و عواطف: با وبلاگ‌نویسی به تدریج یاد می‌گیرید و تجربه پیدا می‌کنید که نوشتن پست‌های تکانه‌ای و اظهار نظرهای شتاب‌زده، با عکس‌العمل منفی خواننده‌ها روبرو می‌شود.

 

بنابراین یاد می‌گیرید که به جای سیاه و سفید دیدن، خاکستری ببینید و از منظرهای مختلف به پدیده‌ها و رویدادها نگاه کنید، خودتان را به جای افراد مختلف بگذارید و منصف باشید و در بعضی از موارد هم «مصلحت‌گرا» باشید و با اظهار نظرهای دپلماتیک، از کنار چیزهایی که نمی‌شود در مورد آنها به وضوح صحبت کرد، بگذرید!

 

۹- مفید باشید: می‌خواهید به جای چرخیدن و الافی در فیس‌بوک و وایبر و اینستاگرام کار مفیدی انجام بدهید؟ وبلاگ بنویسید!

 

۱۰- مدیریت زمان: شرط وبلاگ‌نویسی منظم آن است که بتوانید مدیریت زمانی خوبی داشته باشید، اوقات مرده خود را به حداقل برسانید و در ساعاتی که آنلاین هستید به جای وب‌گردی بی‌برنامه، متمرکز باشید.

 

۱۱- دانشمند و فرزانه و سخنور شوید: لازمه وبلاگ‌نویسی موفق آن است که برای نوشتن هر پست به منابع مختلف سر بزنید، آنها را با دقت بخوانید، نتیجه‌گیری کنید. برای وبلاگ‌نویسی باید دانش زبان انگلیسی خوبی داشته باشید و درک مطلبتان را هم توقیت کنید.

شما باید مهارت‌های نوشتاری خود را ارتقا بدهید و دایره واژگان خود را توسعه بدهید و تمرین مرتب همه این کارها در قالب وبلاگ‌نویسی، شما را آدمی حکیم و البته فرزانه می‌کند.

 

شما علاوه بر اینکه منبعی از دیتاهای خوب می‌شوید، توانایی استدلال و بحث و مناظره پیدا می‌کنید. می‌توانید از زوایایی بدیع به رویدادها نگاه کنید و در مهمانی‌ها و جلسات، چشم‌ها را خیره کنید!