علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

آموزش علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

آموزش علم کامپیوتر، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت

 

سئوی وردپرس رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد و ترافیک ارگانیک بیشتری را هدایت می کند.

 

به عنوان یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس با بهترین شیوه ها در ذهن طراحی شده است تا آن را سئو دوستانه کند. با این حال، می توانید آن را بیشتر بهینه کنید تا از بهترین رتبه بندی موتورهای جستجو و عملکرد وب سایت اطمینان حاصل کنید. اگرچه با کمک سایت سازهایی مانند hubspotpagebuilder هم می توانید کار خود را براحتی و بی دردسر انجام دهید.

 

شما برای کار با آن حتی به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هم نیازی نخواهید داشت.

 

بهینه سازی وب سایت وردپرس شامل مراحل، روش ها و ابزارهای متعددی است. این استراتژی‌های بهینه‌سازی شامل راه‌اندازی یک وب‌سایت سازگار با سئو با وردپرس، بهینه‌سازی محتوای آن و انجام اقداماتی خارج از وب‌سایت برای به دست آوردن نتایج مثبت بیشتر است. اما همه اینها اینجا ختم نمی شود. زیرا شما باید روی تحول دیجیتال خود نیز سرمایه گزاری کنید.

 

این راهنمای سئوی وردپرس بهترین شیوه ها را بررسی می کند و نکات مفیدی برای پیاده سازی آنها ارائه می دهد. اگر در مورد اجرای این استراتژی ها به تنهایی مطمئن نیستید، در مورد نحوه استخدام یک متخصص سئو نیز بحث خواهیم کرد.

اگر سایت ندارید باید یک شرکت طراحی سایت خوب را انتخاب کنید

 

چگونه وب سایت وردپرسی خود را برای سئو دوستانه بسازیم

اولین قدم این است که تنظیمات وب سایت وردپرس را پیکربندی کنید. پیکربندی صحیح سایت وردپرس برای قابل مشاهده بودن آن برای موتورهای جستجو مهم است.

 

به تنظیمات مدیریت وردپرس و سایر تنظیمات وب سایت توجه کنید:

 

1. تنظیمات مشاهده سایت وردپرس را بررسی کنید

اولین قدم این است که تنظیمات بازدید سایت وردپرس را بررسی کنید.

 

وردپرس دارای قابلیتی است که از ایندکس کردن وب سایت توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کند. این تنظیم باید به‌طور پیش‌فرض غیرفعال باشد، اما بهتر است بررسی کنید که آیا غیرفعال است.

 

به داشبورد وردپرس خود → تنظیمات → خواندن بروید.

کادر بررسی قابلیت مشاهده موتور جستجو را پیدا کنید و مطمئن شوید که علامت آن برداشته نشده است.

پانل تنظیمات وردپرس که تنظیمات دید موتور جستجو را نشان می دهد

مهم! اگر این کادر را بدون علامت دیدید، علامت نزنید. شما ممکن است تمام رتبه بندی های موتورهای جستجو را برای وب سایت از دست بدهید، حتی اگر به طور موقت بررسی شده باشد. سپس وضعیت mysql خود را نیز چک کنید.

 

2. نقشه سایت وب سایت خود را به موتورهای جستجو اضافه کنید

اگرچه موتورهای جستجو وب‌سایت‌ها را به‌طور خودکار فهرست‌بندی می‌کنند، ارسال نقشه سایت به آن‌ها کمک می‌کند اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد SERPها را درج کنند.

 

نقشه سایت وردپرس لیستی از تمام URL های عمومی در یک وب سایت است. دو نوع نقشه سایت وردپرس وجود دارد - XML و HTML.

 

نقشه سایت XML همان نقشه ای است که باید به موتورهای جستجو ارسال کنید. اهمیت و روابط صفحات را با یکدیگر نشان می دهد. این اطلاعات ساختار سایت به خزنده ها کمک می کند تا محتوای خاص را آسان تر پیدا کنند.

 

ابتدا باید نقشه سایت XML را با افزونه سئو وردپرس ایجاد کنیداگر نمی دانید چطور، در github بپرسید

 

هنگامی که AIOSEO نصب و فعال شد، از داشبورد وردپرس خود به All in One SEO → Sitemap بروید.

تب General Sitemap را باز کنید و روی دکمه Open Sitemap کلیک کنید. مرورگر نقشه سایت XML را در یک تب جدید باز می کند. می توانید از URL برای ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو استفاده کنید.

هنگامی که نقشه سایت XML را دارید، آن را به کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ارسال کنید.

اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، آن را به یک digital marketing agency بسپارید.

 

توجه داشته باشید که نیازی به ارسال نقشه سایت به سایر موتورهای جستجو مانند Yahoo! و DuckDuckGo از آنجایی که از داده های نمایه سازی از ابزار وب مستر بینگ استفاده می کنند.

 

3. یک گواهی SSL نصب کنید

لایه سوکت های امن (SSL) یک فناوری امنیتی است که ارتباط بین وب سایت و مرورگر را رمزگذاری می کند. رمزگذاری SSL از دسترسی اشخاص غیرمجاز به اطلاعات حساس در یک وب سایت جلوگیری می کند.

 

یک دامنه دارای گواهینامه SSL به امنیت وب سایت وردپرس شما کمک می کند و رتبه آن را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

 

گواهینامه های SSL چگونه کار می کنند

وقتی دامنه ای دارای گواهینامه SSL است، URL آن به جای http:// با https:// شروع می شود. علاوه بر این، مرورگر یک نماد قفل را در کنار آدرس نمایش می دهد.

 

یکی دیگر از مزایای SSL این است که موتورهای جستجو هنگام تعیین تجربه صفحه وب سایت، HTTPS را در نظر می گیرند.

 

برخی از مرورگرهای وب سایت های فاقد گواهینامه SSL را به عنوان غیر ایمن برچسب گذاری می کنند و به بازدیدکنندگان توصیه می کنند آنها را باز نکنند. این امر داشتن گواهینامه SSL را برای جلوگیری از حذف ترافیک احتمالی و آسیب رساندن به نرخ تبدیل وب سایت شما ضروری می کند.

 

4. بین www و غیر www تصمیم بگیرید

گام بعدی برای سئوی سایت وردپرسی خود این است که تصمیم بگیرید آیا از URL سایت www استفاده می کنید یا خیر. گوگل URL های www و غیر www را جداگانه در نظر می گیرد، بنابراین انتخاب یک قالب دامنه می تواند به افزایش رتبه کمک کند.

 

به داشبورد وردپرس → تنظیمات → عمومی بروید.

نسخه مورد نظر را در قسمت آدرس وردپرس (URL) و آدرس سایت (URL) وارد کنید.

پانل تنظیمات وردپرس با فیلدهای URL برجسته

روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

از طرف دیگر، URL های غیرwww خود را به www ones یا برعکس هدایت کنید.

 

در نهایت، به یاد داشته باشید که هنگام اشتراک گذاری آدرس سایت خود از همان قالب URL استفاده کنید.


 

5. یک ساختار پیوند ثابت راه اندازی کنید

هر صفحه وب دارای ساختار URL دائمی خود به نام پیوند دائمی است. ساختار پیوند دائمی تمیز به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا در سایت وردپرس شما حرکت کنند و بهینه سازی موتور جستجوی آن را بهبود بخشند.

 

علاوه بر این، موتورهای جستجو اغلب URL ها را در نتایج جستجو نمایش می دهند. بازدیدکنندگان به پیوندهای دائمی تمیز و قابل خواندن بیشتر از پیوندهایی با حروف و اعداد تصادفی اعتماد دارند.

 

نمونه ساختار پیوند ثابت در نتیجه جستجوی گوگل

وردپرس از شماره شناسه پیش فرض به عنوان پیوند ثابت برای یک صفحه مانند https://example.com/?p=123 استفاده می کند. می توانید ساختار پیوند ثابت را به سایر موارد از پیش تعریف شده تغییر دهید یا یک ساختار سفارشی برای وب سایت وردپرس خود تنظیم کنید.

 

برای تغییر ساختار پیوند دائمی پیش‌فرض به داشبورد ← تنظیمات ← پیوندهای ثابت بروید. گزینه Custom Structure را انتخاب کرده و تگ های لازم را در آن قرار دهید.

 

پانل تنظیمات وردپرس، که تنظیمات ساختار سفارشی را برجسته می کند

برچسب ها را بر اساس نوع وب سایت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، سایت های خبری اغلب تاریخ و عنوان را در URL سایت قرار می دهند. در همین حال، پیوندهای دائمی فروشگاه های آنلاین معمولاً دارای دسته و نام پست هستند.

 

اگر سایت وردپرس شما از قبل آنلاین است، به یاد داشته باشید که URL های قدیمی خود را تغییر مسیر دهید. سایت های وردپرس زنده در هنگام تغییر ساختار پیوند دائمی، خطر از دست دادن لینک های ارجاع موجود را دارند.

 

نکته تخصصی

هنگام کار بر روی یک وب سایت جدید یا بهینه سازی یک وب سایت موجود، با پیوندهای داخلی و ساختار کلی سایت شروع کنید:

 

1. از قبل با استفاده از Google Sheets برنامه ریزی کنید تا همه دسته ها و صفحاتی که ممکن است وب سایت داشته باشد را یادداشت کنید. به این ترتیب، می‌دانید که چه ساختار پیوند داخلی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر وب سایت دارای سه دسته اصلی است، نام آنها را در پیوندهای ثابت برای ایجاد سیلوهای فیزیکی قرار دهید.

 

2. از رشته ها و اعداد تصادفی در URL های خود اجتناب کنید. از تاریخ استفاده نکنید مگر اینکه محتوای شما به زمان بسیار حساس باشد. داشتن نام پست بعد از دامنه شما معمولا بهترین راه حل است.

مثلا در ادرس این صفحه از اعداد استفاده شده زیرا خواسته است که ادرس را کوتاه تر کنند.


 

6. از داده های ساخت یافته استفاده کنید

داده های ساختاریافته یک فرمت استاندارد برای ارائه اطلاعات و طبقه بندی محتوای صفحه است. این محتوا را با استفاده از نشانه گذاری های طرحواره توصیف می کند، که محتوای شما را به کد تبدیل می کند.

 

داده های ساختاریافته درک یک صفحه یا پست را برای موتورهای جستجو مانند گوگل آسان تر می کند. علاوه بر این، می‌تواند نحوه ظاهر یک قطعه محتوا را در SERP تغییر دهد.

 

موتورهای جستجو این کد را می خوانند و نتایج غنی را نشان می دهند که بالای نتایج معمولی ظاهر می شوند. ظاهر شدن در نتایج غنی می‌تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد و قرار گرفتن در معرض آن را افزایش دهد.

 

نمونه‌ای از نتایج غنی، قطعه‌های Recipes هستند. یک صفحه دستور غذا با داده های ساختاریافته معتبر می تواند به عنوان یک نتیجه جستجوی جذاب ظاهر شود که اطلاعات بیشتری مانند رتبه بندی، زمان مورد نیاز و مواد تشکیل دهنده را نشان می دهد.

 

مثالی از نتایج غنی در نتیجه جستجوی گوگل

دیگر انواع متداول نتایج غنی شامل کتاب‌ها، نقدها، فیلم‌ها، داستان‌های برتر و محصولات است.

 

دستورالعمل های داده های ساخت یافته را دنبال کنید تا شانس نمایش صفحات خود را به عنوان نتایج غنی در SERP افزایش دهید. با این حال، توجه داشته باشید که Google همیشه یک بخش نتیجه غنی برای یک پرس و جو ایجاد نمی کند، حتی با داده های ساختاریافته.

 

دو روش برای اضافه کردن نشانه‌گذاری طرحواره وردپرس وجود دارد – با استفاده از افزونه SEO وردپرس یا به صورت دستی با JSON-LD. برای جلوگیری از آسیب رساندن به وب سایت وردپرس خود، روش دستی نیاز به دانش کدنویسی دارد.

 

افزونه سئو وردپرس ساده ترین راه برای بهبود ظاهر صفحات شما در SERP است. ما از AIOSEO برای نشان دادن نحوه اضافه کردن نشانه گذاری های طرحواره با استفاده از یک افزونه استفاده خواهیم کرد.

 

دو راه برای اضافه کردن نشانه‌گذاری طرحواره با استفاده از افزونه AIOSEO وجود دارد – در سراسر سایت، و نشانه‌گذاری طرحواره صفحات و پست‌ها.

 

اضافه کردن Site-Wide Schema Markup

 

نشانه گذاری طرحواره در سراسر سایت به طور پیش فرض برای همه پست ها و صفحات خواهد بود.

 

از داشبورد وردپرس خود به قسمت All in One SEO → Search Appearance بروید و تب Content Types را باز کنید.

پانل تنظیمات AIOSEO، بخش نشانه گذاری طرحواره را نشان می دهد

بخش هایی برای پست ها و صفحات پیدا خواهید کرد. Schema Markup را انتخاب کرده و گزینه Schema Type را با منوی کشویی پیدا کنید.

نوع محتوای پیش فرض وب سایت وردپرس خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید برای نوع طرحواره، Article را انتخاب کنید و سپس یک گزینه Article Type را انتخاب کنید.

اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره برای صفحات و پست های فردی

 

افزونه AIOSEO همچنین به شما امکان می دهد نشانه گذاری طرحواره خاصی را برای صفحات و پست های جداگانه اضافه کنید.

 

صفحه یا پستی را که می خواهید ویرایش کنید باز کنید.

به تنظیمات AIOSEO رفته و تب Schema را انتخاب کنید.

از منوی کشویی برای انتخاب Schema Type استفاده کنید و قسمت متن توضیحات را پر کنید.

از ابزار تست نشانه گذاری طرحواره گوگل استفاده کنید تا ببینید موتورهای جستجو چه نتایج غنی می توانند برای صفحه شما ایجاد کنند و نشانه گذاری های طرحواره شما را تأیید کنند.

 

توجه داشته باشید که ایجاد یک صفحه خالی برای نگهداری داده های ساختاریافته، شانس ظاهر شدن به عنوان نتایج غنی را افزایش نمی دهد. علاوه بر این، از استفاده از نشانه گذاری طرحواره برای اطلاعاتی که برای کاربران قابل مشاهده نیست خودداری کنید.

 

7. برچسب ها و دسته بندی های وردپرس ایجاد کنید

دسته‌ها و برچسب‌ها طبقه‌بندی‌های ضروری وردپرس برای کمک به کاربران در مسیریابی سایت‌های وردپرس هستند.

 

از آنجایی که دسته بندی ها سلسله مراتبی هستند، پست ها به والد و زیر شاخه ها مرتب می شوند. در مقایسه، تگ های وردپرس کلمات کلیدی هستند که محتوای پست را توضیح می دهند.

 

هر وب سایتی که به طور مداوم دارای انواع محتوای متفاوت است باید از دسته بندی های وردپرس استفاده کند. به عنوان مثال، بخش وبلاگ Simply Tabitha شامل منوی دسته بندی است که حرکت بین صفحات را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند.

 

نمونه ناوبری دسته بندی وردپرس در وب سایت Panamarketing company ببینید

برای ایجاد و ویرایش دسته‌ها، داشبورد وردپرس خود را باز کنید و به پست‌ها → دسته‌ها بروید. لیستی از تمام دسته بندی های موجود را در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد.

 

پنل دسته بندی وردپرس

برای افزودن یک دسته جدید، فیلدهای Name، Slug و Description را پر کنید. اگر یک زیر شاخه است، یک دسته والد را برای ساختار وب سایت سازمان یافته تر اختصاص دهید. با انتخاب Add New Category تغییرات را ذخیره کنید.

 

سفارشی کردن برچسب ها مشابه است. به پست ها ← برچسب ها بروید و پس از اتمام روی افزودن برچسب جدید کلیک کنید.

 

پنل تگ های وردپرس

همچنین، از ویرایشگر وردپرس برای اضافه کردن دسته‌ها و برچسب‌های جدید استفاده کنید. با این حال، این روش به شما اجازه درج توضیحات را نمی دهد.

 

در نهایت، به یاد داشته باشید که هر دسته و تگ دارای Slug و صفحه مخصوص به خود است. بنابراین، مطمئن شوید که URL و طراحی آنها را بهینه کنید.

 

8. با یک شرکت b2b همکاری کنید.

به این شکل خیلی زودتر بابت سئو نتیجه خواهید گرفت و این به سئو سایت شما نیز کمک می کند.

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفا در پایین همین صفحه بنویسید که I really liked the post

  • ۰۲/۰۵/۰۴